четвртак, 12. децембар 2019.

KRŠTENJE


Kad većina ljudi pomisli na krštenje, prvo im pada na pamet krštenje u vodi. Međutim, krštenje vodom je samo jedno krštenje spomenuto u Bibliji. Da bismo razumjeli pravo značenje nauke, moramo razabrati opšti smisao krštenja.
Krštenje znači uroniti, pokrenuti ili inducirati. Funkcija krštenja je identifikacija s objektom krštenja.

Na primjer, svojevremeno je muškarcima pripala velika čast - viteštva kroz ceremoniju kraljevske inicijacije. Na ceremoniji bi vitez bio obučen viteškim ogrtačem, a monarh bi ga tada identificirao kao "ser" vitez. Od tog vremena, herojski ratnik poistovećen je sa viteškim redovima. Mogli bismo reći da je ova inicijacija bila krštenje viteškim redovima.
U još jednoj ilustraciji možemo saznati od novajlijevog fudbalera koji čeka svoj prvi pogodak u igri na velikoj utakmici. Nakon svoje prve utakmice kreće se pravo u trening sobu. Trener ležerno gleda svoje tijelo prekriveno zemljanom travom i tijelo prekriveno tragovima ogrebotina, modrica i tvrdog sletanja. Tada trener u neformalnoj indukciji kaže: "dobrodošli u profesionalni fudbal". Svi se mi možemo odnositi na ovo krštenje novaka u profesionalni fudbal. Sada se sigurno može nazvati profesionalnim fudbalerom.
Krštenje je isto u Bibliji. To je uranjanje, inicijacija ili indukcija kako bi se indentifikovali sa objektom krštenja. Kraljica je krstila ratnika u viteški položaj navlačeći ga ogrtačem i mačeći ga mačem. Početni novak je kršten u profesionalni fudbal intenzitetom svoje prve igre. U Bibliji su vernici kršteni od raznih Božjih službenika u različite svrhe.
Krštenje u Mojsiju
U 1. Korinćanima 10 čitamo o krštenju koje je došlo za narod Izrael u Mojsiju. Mojsija je Bog izabrao kao čoveka koji će decu Izraela izbaviti iz Egipta i pomoći će im da se identifikuju kao Božji narod, narod Izrael.
„Štaviše, braćo, ne bih htio da ne znate da su svi naši očevi bili pod oblakom i svi su prošli kroz more; I svi su bili kršteni Mojsiju u oblaku i moru; " 
Ko bi sledio Mojsija, bio bi narod Izrael kojem bi Bog dao titulu njegovog prvorođenog.
"I reci faraonu: Ovako govori Jahve, Izrael je moj sin, čak i moje prvorođenče:" 
Ovo krštenje obavljeno je njihovim putovanjem pod oblakom i prolaskom kroz more. Tim čudesnim događajima pradedovi su kršteni u Mojsija i identifikovani kao narod Izrael.
Jovanovo krštenje
U Mateju 3 čitamo o Jovanu Krstitelju koji je došao da uroni, indukuje i pokrene Izraelce u nadolazeće kraljevstvo iskrenim kajanjem. Ovo krštenje dogodilo se u vodama Izraela, naime, reci Jordan.
„Jovan je krštavao u pustinji i propovijedao krštenje pokajanja za oproštenje grijeha. I iziđoše s njim svu židovsku zemlju i Jeruzalem i svi su se od njega krstili u reci Jordan, priznajući svoje grehe. " 
Ako se bilo ko u Izraelu pokaje za svoje grehe i poželi da im se gresi pokažu, Jovan bi ga krstio u reci Jordan. Oni koji su kršteni identifikovani su s Jovanovim propovedanjem nadolazećeg kraljevstva i otpuštanjem greha.
Krštenje Svetim Duhom
U drugom primeru biblijskog krštenja, Jovan Krstitelj govori o još jednom krštenju koje je potrebno njegovim sledbenicima. Buduće krštenje izveo bi onaj koji je bio 'snažniji od mene', to jest Isus.
"Ja vam zaista krstiti vodom k pokajanju: ali onaj koji dolazi poslije mene jači od mene, čije cipele nisam dostojan da vežem: on će vas krstiti Duhom Svetim ..." 
Isus će krstiti Svetim Duhom da poistoveti vernike s Očevim obećanjem. Neposredno pre Pedesetnice čitali smo Hristove reči:
„I skupa sa njima zapovedao im je da ne odlaze iz Jeruzalema, već čekaju Očevo obećanje koje, kaže, čuli ste za mene. Jer je Jovan uistinu krstio vodom; ali vićete se krstiti Svetim Duhom ne dugo posle ovih dana. 
Oni koji nisu bili uronjeni u izlivanje Duha Svetoga nisu identifikovani s Očevim obećanjem. Učenici su dobili identifikaciju s Božjim obećanjem da će se krstiti Svetim Duhom i govoriti jezicima.
Ostala krštenja
U Bibliji postoji puno drugih krštenja. Međutim, možemo bolje razumjeti značenje i funkciju svakog krštenja kada razumijemo pravo značenje termina.
U ovoj dispenziji naš apostol Pavle kaže:
„Postoji jedno telo i jedan Duh, kako ste pozvani u jednoj nadi svog poziva; Jedan Gospod, jedna vera, JEDNO KRŠTENJE,… ”
Pavlu nije nepoznato da u Bibliji postoji više krštenja, ali zna da je za spasenje potrebno samo jedno krštenje Duhom Svetim. Objašnjava ovo krštenje Duhom u 1.Kor 12,13 , Kol 2,11-12 i Titu 3,4-6 .
Danas naše krštenje ne zahteva vlastiti napor, već se izvodi Božjom operacijom Duhom u Hristovo telo nakon što poverujemo. To uranjanje u Hrista identfikuje nas s Hristom, njegovom smrću i uskrsnućem.
Džastin Džonson

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.